7 Aralık 2017 Perşembe

Olumluları yazmak istemek ama

Geçen ki yazıma olumluları yazın hayatınızdaki, size iyi gelir diye yorum yazmıştı hocam. Keşke yazabilseydim.

Ama dedemi kaybettik. Onu anneannemin yanına uğurladık. Ne zaman "dede" desem "efendim iki gözüm" diyen dedem artık yok. O evde artık kimse yok. Ela cenaze evine gittiğimizde dedemin odasını açıp onu görmek istedi. Dedem gitti, anneannemin yanına dediğimde ısrarla kapıyı açıp bakmak istedi. Çocukluğumuzun geçtiği, damında yattığımız, bahçesinde salça kaynatıp, sac ekmeği açtığımız evde artık kimse yok. Eşim işşiz kaldığında beni çağırıp, üzülme kızım deden var. Birşeye ihtiyacın olursa sakın çekinme diyen dedem, ne zaman yanlarına gitsem, kilere geç neye ihtiyacın varsa al diyen anneannem artık yok. Ölüm hangi yaşta olursa olsun acı. Mekanınız cennet olsun nenem, dedem. Sizi çok özleyeceğim.


Aynı akşam ben eve döndükten sonra annem fenalaşmış, acile götürmüşler. Yapılan kan tahlilinde bazı değerlerin düşük olduğu görülünce, doktoruyla kontak kurulup hemen ertesi günü hastaneye çağırdılar. Tahliller tekrar edildi ve trombosit sayısının neredeyse yok denecek kadar düşük olduğu görüldü. Çok acil araştırma hastanesine sevk edildik. Tahliller yinelendi ve hemen yatışı yapıldı. Ağzından gelen kan hiç durmuyordu. Ama annem yatışı duyunca doktora itiraz etti, cenazemiz var doktor bey dedi. Hala kendini düşünmüyordu. Anneme sizi isteseniz de gönderemem, "düşüp bir yere çarpsanız iç kanama geçirseniz, kanınız pıhtılaşmaz." Bu hayati bir risk. Annem istemeye istemeye de olsa yattı. Yanında babam kaldı. Üç gün sonra taburcu edildi çok şükür ama benim içim hala rahat değil nedense. Şu taziye olayları bitsin, annem bir toparlansın Adana'ya götürüp tekrardan bir tahlillere bakılmasını sağlayacağım. Lütfen diş eti kanamalarınızı hafife almayın. 

İki haftada bir psikoloğa gidip destek alıyorum, ama yine de tahammülsüzlüğümde yol katetmediğimi düşünüyorum. 

Ece de saçma korkular başladı. Psikolog tam yaşı dedi. Ama her akşam yanına yatmamı ya da yanımda yatmak istediğini söylüyor kızım. Şimdilik kitap okumasını ya da müzik dinlemesini söylüyorum. Psikolog odasında yatması gerektiğini söyledi. Ama doğru mu yapıyorum bilmiyorum.

Olumlulara gelince;

Ela öksürse de, Ece nin burnu tıkalı olsa da hepimiz iyiyiz şükür.
Ece nin dersleri çok iyi maşallah.
Mutlu olmasak da işlerimiz var çok şükür.
Ve şimdi Sıla dinliyorum bu bana çok iyi geliyor.

Sağlıcakla, sevgiyle kalın.


30 yorum:

  1. Canım başın sağolsun, mekanı cennet olsun dedeciğinin...

    Annenin hastalığını aman ihmal etme, bir şey yoktur muhtemelen ama gönlün rahat olsun hiç olmazsa. Çok çok geçmiş olsun.

    Tekrar sana ve ailene sabırlar diliyorum canım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şebocuğum.Amin cnm.

      Annem artık sürekli tahlil yaptıracak. Ve kendine gerçekten dikkat etmek zorunda. İnsanın annesine bişey olmasın ya.

      Sil
  2. Canım... Ne desem boş, giden geri gelmiyor.. Başınız sağolsun, Allah sabır versin..
    Annen için de geçmiş olsun.. Sarıldım sımsıkı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. Zamanla acısı hafifliyor sadece. Amin.
      İyi ki varsın canım.

      Sil
  3. Allah rahmet eylesin dedeciğine. Ben de oğluşlarım da dedelerimizi hiç göremedik, sen ne güzel bir sürü sıcacık anıya sahipsin.

    Anneciğine çok geçmiş olsun.

    Ah o psikoloğa ben de gideceğim sonunda, of of...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten o konuda çok şanslıyım Handan. Hem de bir sürü güzel anı. Rabbim gani gani rahmet eylesin.
      Psikolog da zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsun. Konuştukça başka şeyler çıkıyor.

      Sil
  4. Aaaaaa:((( Neler olmuş:(((? :(
    Çok üzüldüm inan yaaa, hiç tanımasam da dedeni, seni, anneni komşummuşsunuz hatta akrabaymışız kadar üzüldüm şu an yüz ifademi görmeni isterdim yazarken çok samimimiyim:(((

    Nil'ciğim hayat böyle işte canım, elimizden bir şey gelmiyor:( Dedenin "efendin iki gözüm" demesi bile çok tonton, çok iyi biri olduğunun ispatı, mekanı Cennet olsun, Allah gani gani rahmet eylesin, sizlere de sabırlar versin:(

    Annene de ayrı üzüldüm, sakın ihmal etmesin, tüm tahlillerini yaptırsın sanırım dedenin ölümü tetikledi:(((acil şifalar diliyorum Allah şifasız dert vermesin annene..:(

    Sevgilerimi bıraktım, başınız sağolsun tekrar:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Müjde abla. Samimiyetini canı gönülden hissediyorum. Sağol varol .Bizi çok severdi rahmetli. Amin
      Allah razı olsun
      Sevgiler

      Sil
  5. Nil'ciğim dedenin "efendim iki gözüm" lü hitabeti o kadar hoşuma gitti ki, sakın yanlış anlama eğer İZNİN olursa, Yeşim'de Serdar'ın babası bu şekilde konuşsun diyeceğim.

    Dedenin de ruhu şad olur, ama dersen ki, yok tam tersine üzülürüm, o zaman hiç sormadım farzedersin canım.
    Tekrar mekanı cennet olsun, size de Allah sabırlar versin...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilakis sormana bile gerek yok. Nasıl ince düşünceli birisin sen ablacım.
      Çok sevinirim.

      Sil
    2. Sağol canım, rahmetli dedenin bu güzel, zarif deyimini Serdar'ın babası karakterinin diyaloglarında kullandım, ileriki bölümlerde de kullanacağım, 9. bölümde senin için özel not yazdım. Tekrar mekanı Cennet olsun....Amin...

      Sil
  6. Başınız sağolsun, ölüm her yaşta acı çok haklısınız. Gece korkularını biz de çok yaşadık, inanın odasında yatması en iyi çözüm. Mutlaka bir gece lambası yansın odasında ve mümkünse mor ışık olsun. Gece lambasının üzerine mor renkli bir kumaş atarak halledebilirsiniz bu işi. Siz de günde bir saati mutlaka kendinize ayırın, evden ve işten uzak olmak şartıyla ama. İnanın tedavide çok işe yarıyor. Sanırım Yurdagül de benzer tavsiyelerde bulunacaktır. Daha mutlu ve huzurlu günlerin gelmesi dileğiyle 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hocam.
      Gece lambaları var odalarında. Ece odanın ışığını hiç kapatmak istemezken, Ela gece lambasıyla yatmak ister. Ece sürekli şansını bizim odada yatmak için zorlarken, Ela yatağında uyumak ister. Her akşam uyku muhabbeti kabusa dönüyor. Işıklı kar küresi alırım belki işe yarar.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Başınız sağolsun, insanlar gidiyor ama anılar hep kalıyor.
    Annenize de en hızlısından acil şifalar diliyorum, umarım bu günlerin ardı bol ışıklıdır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dileğiniz için.

      Sil
  8. Sevgili Nil üzüldüm..
    Zor günler geçiriyorsunuz anlşılan.
    Mekanı cennet olsun dedelerin-ninelerin,ne diyelim insan inanamıyor gerçekten.
    Bu yok olma durumu berbat bir duygu.Yine de dileyelim Allah'tan sıralı ölüm versin,ailelere.
    Ece ' ye maşallah .Darsı Ela'nın derslerinin başına.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off Merihçiğim. İnan hatırladıkça göz yaşlarıma engel olamıyorum. Çok güzel çocukluk yaşamısım sayelerinde.
      Ela'ya çok güzel bir rol model olacak ablası derslerinde.
      Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  9. ay of gözlerim yaşardı valla. başınız sağolsun, annene geçmiş olsun. senin ve elanın psikolojisi düzelsin. biraz zaman geçsin hadiii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşey güzel anılara dönüşüyor :)
      Herşey geçecek inşallah.
      Sağol Deep.

      Sil
  10. Öncelikle başın sağ olsun canım benim.Hayat deneyimlerle doludur ve hep öğrenilecek bir şey vardır tekamül yolunda.Benim önerimi dinleyip en sona olumluları yazman çok hoşuma gitti,mutlu oldu.Yalnız şimdi şöyle yapabilir miyiz bu olumların hacmini biraz daha büyültebilmek mümkün müdür?Yeni olumlu yazını merakla bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda yazmaya çalışacağım hocam. Tavsiyeleriniz benim için çok önemli, teşekkür ederim.

      Sil
  11. Dedenizin güzelliği size hitabından belli oluyor, mekanı cennet olsun, başınız sağ olsun. Annenize de çok geçimiş olsun inşallah kısa sürede iyileşir. Çok sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim samimi yorumunuz ve güzel dilekleriniz için.
      Sevgiler.

      Sil
  12. son yazımı okusanaaaa noluuur, hoş tesadüf :)

    YanıtlaSil
  13. ay incir yaprağı yaaa yanlışlıkla asma yazmışım özür :)

    YanıtlaSil
  14. Canım benim başınız saolsun, çok üzüldüm :(

    YanıtlaSil
  15. Yazınızı okuyunca içim yandı. Dedenize rahmet, annenize şifa diliyorum.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...