23 Haziran 2017 Cuma

Tarif - Film - Bayram

Öncelikle şu sıcak yaz günleri için içinizi ferahlatacak bir limonata tarifine ne dersiniz? Tarif çok pratik. Umut Sepeti gayet ayrıntılı bir şekilde hem yazmış, hem video eklemiş.  Videoyu izlerseniz ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz.

Görsel Umut Sepetim'den


1 adet dondurulmuş limon
1 adet dondurulmuş portakal
1 bardak şeker
2 lt ye yakın soğuk su.

Ben buzluğa konmuş limonla portakalın nasıl dilimleneceğini düşünüyordum. Muhtemelen taş gibi falan olurlar diye düşünmüştüm. Ama öyle olmuyormuş. Dilimleyip blenderda şekerle birlikte çekip püre haline getiriyorum. Sonra da su ekleyip süzüyorum. Portakalla limonun birlikteliği limonataya harika bir renk veriyor.  Annem eskiden Handan gibi yapıyordu. Limonları doğrayıp şekerle bir süre beklettikten sonra, yoğuruyordu. Sonra su ekleyip süzüyordu. İkinci tarifi limonları sıkıp şekerle kaynatıp konsantre elde edip saklamaya başladı. Ama bence hiç gereği yokmuş. Şimdi buzluğum bir sürü limon ve portakalla dolu. Dolabımda da hergün taze mis gibi limonata bizi karşılıyor.
Afiyet olsun.

İkinci tavsiye yine Handan'da görüp izlediğim Hidden Figures - Gizli Sayılar filmi. Tek kelimeyle muhteşem. Aynı zamanda iç burkucu. Ben o kadınların yerinde olsam, böyle dimdik ayakta duramazdım. Bu kadar ayrımcılığa tabii tutulup, bu kadar istikrarlı, azimli olamazdım. Şiddetle tavsiye ederim. Sırada yine Handan'ın izlediği benim gözden kaçırdığım ve Şebo'nun da izlenmeli dediği diğer filmlerde.

İyi seyirler.

Ve son olarak herkese;


8 yorum:

  1. Limonatayı Handan' da görmüştüm zaten ilk fırsatta deneyeceğimdir :) Filmi de Şebo' da görüp izleyip bayılmıştım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyin altından Şebo ve Handan çıkıyor :)

      Sil
  2. Çok severim limonatayı:) Dışarıda çok pahalı. Evde yapmak çok güzel olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın içmeye başlayınca bitene kadar bardağı elimden bırakmıyorum :)

      Sil
  3. "Gizli sayılar"harika bir filim dediğin gibi biz seyrederken,dayanamazken,insanlar nelere maruz kalıyorlar,ne yazık...!
    Karınca,kararınca diyerek herkese yetebilecek dünya niye yetmez ki insana,ne güzel bir farkındalık (şeker-karınca).
    Emeğine sağlık çok değerli hatırlatmalar bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Merih'çiğim.
      Ben(biz) en ufak zorlukta hemn oflayıp poflayıp dert yanıyorken, yaşanan nice hayatın yanında bayram gibi bir hayatım(ız) var oysa.

      Sil
  4. limonata saoool :) umut sepetim eski blog arkadaşımız yaaa çok iyidir, zeliha. hidden figures iyiydii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de eskiden beri takip ederim kendisini.

      Sil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...