14 Şubat 2011 Pazartesi

Haftasonu

Cuma günü akşam annemlere gitmiştik. Babamın doğum günüydü.Dönüşte Ece anneannemde kalacam diye tutturunca biz de bıraktık. İlk defa ayrı kalmıyorduk ama yine de tedirgindim. Cumartesi sabah yine babam gelip alacağı için ben de kalsın dedim. Hem babamı yormamış olurdum. Dönerken ufak bir tatsızlık yaşadık eşimle. Çok canım sıkıldı. Ece yi annemde bıraktığım için değil tamamen yanlış anlaşılma. O gece küs yattık. Konuşmak istedi ama ben susmayı tercih ettim.

Ertesi sabah Ece de olmadığı için erkenden temizliğe giriştim. Ne yaparsam kar. Ofisten geldikten sonra daha az işim kalacaktı. Balkon yıka, wc, banyo yıka, çamaşır as derken saat 08:25 ve ben daha yeni giyiniyorum Neyse 15 dk rötar ile işe geldim. Zaten sakin bir gündü. Hala anlamıyorum Cumartesileri neden çalıştığımızı. Gittim boş boş çalışma saatinin dolmasını bekledim. Kitabımı okudum. Çıkışta direkt eve geldim. İşlere kaldığım yerden devam ettim. Eşim geldi , tartıştık ağladık derken tatlıya bağladık. Sulh imzaladık. Ömrü hayatımda ilk defa hoşaf pişirdim. Hiç sevmem bana hep anlamsız gelir şekerli su içinde yüzen meyve parçacıkları. Ama evde tüketmediğimiz elma ayva olunca yapmaya karar verdim. Canım Elifim verdi tarifini.
3 elma
1 ayva
1 avuç kuru üzüm
1 avuç kuru kayısı
2 kaşık şeker
1/2 limon suyu
1 dal tarçın
yaklaşık yarım saat kadar kaynattım ve altını söndürdüm.

bunlar da soğumayı bekleyen hoşaflarım.Benim çok hoşuma gitti. Başka tarifleriniz de varsa paylaşırsanız sevinirim. Eleştiriye de açığım.

Güya işim daha çabuk bitecekti. Saat 17:00 olmasına rağmen hala yapacak birşeyler çıkıyordu. Ece yi almaya gittik. Ordan kayınvalidemlere yemeğe. Zaten evde yemek de yoktu. Çok iyi oldu vallahi. Kayınvalidemin doğumgünü hafta arasına denk geldiğinden görümcelerimle cumartesiye ertelemiştik. Ece nin keyfi yerinde. İki gün üstüste mum üflemek çok hoşuna gitti. Bu iki gün de makinem yanımda yoktu. Ece bu sefer de tutturdu halasında kalacam diye. Yeni modamız bu :(

Eve geldik Ece uyudu. Ev temiz ohhh aldım kabak çekirdeğimi geçtim TV karşısına. Kavak Yellerini izlemeye koyuldum.

Ertesi sabah kahvaltı faslı . İçinde ayva, elma, tarçın ve limon olduğu için hoşafın suyunu süzüp meyve suyu diye Ece ye içirdim. Öksürüğü için faydalı olacağını düşündüm. Hoşaftan mıdır bilmiyorum ama Ece dün 3 defa kaka yaptı.
Bu hafta herhangi bir aktivite yapamadık kızımla. Hava da açık mı kapalı mı belli değil. Oysa sahile çıkacaktık yürüyüşe. Kızım öğle uykusuna geçtiğinde ben de uyudum 1 saat. Sonra kalktık "ne yiyeceğiz?" derdinden yine eşim kurtardı sağolsun. Hazır mantı ve içli köfte ile midelerimiz bayram etti:)

Mantıları haşlarken Ece ile yaz-kış mevsimini konuşuyorduk
B: Hangi mevsimdeyiz annecim?
E: Kış
B: Evet annecim ama bitmek üzere kış mevsimi İlkbahar gelecek.
E: Hangi servisle gelecek anne? ( Kendi hep kocamaan servisle akşamları bana geliyor ya)

Sonra yüreği güzel eşim , öyle güzel bir şey yaptı ki hem beni sevindirdi hem de başkalarını. Çok dua aldı. Rabbim işini gücünü rast getirsin canım. Sonra anneannemlere gittik. Çok sevindiler meğer yolumuzu gözlerlermiş her hafta gelseniz nolur sanki diye sitem ettiler canlarım benim. Biliyorum çok ihmal ediyoruz :( İnşallah canım dedecim daha sık geleceğiz.

Eve geldik, Ece hanımı zorla yıkadım. Saçlarını kurutalım dedim. "Hayır baba kurutsun sen cezalısın" dedi. :) Heralde zorla yıkadım diye cezalandırıldım.  Çamaşır makinesini doldurmuştum çalıştırmak için Ece nin üstündekileri bekliyordum. Tam çalıştırdım ki bizimki altına kaçırdı. Hanımefendi hangi kitabı okuyacağına karar verene kadar saldı altına. Çok kızdım. Ya daha makineyi çalıştıralı 3 dk bile olmadı. Tekrar soyun giyin. Bu aralar Ece bunu çok sık yapıyor. Elindeki işi bırakıp wc ye gitmeyi istemiyor. Kıvrım kıvrım kıvrandıktan sonra altına yapıyor. Bez de bağlatmıyor. Napacam şaştım kaldım??

Kızım uyuduktan sonra Yok Böyle Dans ı izledim ve yine ağladım. Kupayı Azra Akın kazandı ama çok güzel bir karar vermişler kupayı kim kazanırsa kazansın Defne nin oğlu Can Kılıç a hediye edeceklerdi. Defne için hazırladıkları klibi gözüm yaşlı izledim.
Seni unutmayacağız DEFNE :(

2 yorum:

  1. bence ecenin annesi hafta sonu da mesaiye devam etmiş .

    YanıtlaSil
  2. Aslında bu haftasonu iş yapmaktan nefret ederim. ama c.tesi gece yarısına kadar da sürse yapıp pazar günü rahat etmeyi seviyorum. rahat etmek denirse tabi :)

    YanıtlaSil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...