20 Aralık 2016 Salı

Karmaşık

Yazacaklarımın hepsi ayrı bir post konusu olabilir aslında ama ben çok profesyönel eleştiri yapabilen biri değilim. Beğenip beğenmediğimi söyleyebiliyorum sadece. Dolayısıyla hepsini ayrı postlar halinde yazacak olsam yazı iki cümle bir fotoğraftan ibaret olur diye düşünüyorum.


İlk önce son okuduğum kitaptan bahsedeyim. "Senden Önce Ben" . Kitabı okumak için fırsat yarattım resmen. Bloglara bile girmedim. Demek ki gerçekten bu aralar böyle bişeyler okumaya ihtiyacım varmış.  Eve gidiyorum çocuklar uyusunlar diye gözlerinin içine bakıyorum. Çok mu harika derseniz, hayır. Basit. Çünkü aynı konuda daha önce iki film izlemiştim.  Can Dostum ve Sen Sen Değilsin. İkisi de çok güzel filmler. Yani kitabın konusu, kurgusu çok farklı bişey olmasa da, akıcılığı çok güzel. Omurilik felci olan zengin bir adam, hayattan, yaşamaktan nefret eder kendini dört duvar arasına kapatır.Ama ona yardımcı olması için işe başlayan kız uçuk kaçık, paraya ihtiyacı olan biri olunca umut bir yerlerden kendini gösterir. Böyle bir hayat gerçekten çok zor olmalı. Will'in rutin bir hayatı olsaydı belki ötenazi istemeyebilirdi. Ama bu kadar maceradan sonra kuadripleji olmak, onun için ölümden farksız zaten. Lou'nun hayatı da zor. Hep başkaları için kendini feda ediyor. Ve ailede övülen hep diğer kardeş. Her evde var sanırım bu sorun. Lise yıllarında okunacak bir kitap desem küçümsemiş olmam umarım. Kitaptan çok güzel alıntılar yapabilirsiniz ama.


"Will'in mavi, derin gözleri benimkiyle buluştu. Mideme küçük bir kelebek sürüsü konuvermişti."
"Will o kadar az gülüyordu ki tek bir gülüşle bile gururdan başım dönüyordu."
"Hiçbir şey söylemeden durmanın ne kadar zor olduğunu bilir misiniz? Her bir hücreniz tam tersini yapmanız için yanıp tutuşuyorken bu ne kadar da zordur."


"Bilgi güçtür"



"Erken kalkmak için bir nedenimin ya da bir amacımın olmasını özlemiştim"

"İnsana eşlik eden karanlık düşüncelerden başka hiç bir şeyin olmadığı geceler boyunca yataktan çıkmadan, kapana kısılmış gibi uzanmak nasıl bir şeydir diye düşünmemeye çalıştım."
"Babamın yorumu "Tanrım inanabiliyor musun? Sanki tekerlekli sandalyeye muhtaç olmak yeterli bir ceza değilmiş gibi bir de bizim Lou ona bakıcılık edecek."oldu."

Kitaptan sonra filmini de izlemek istedim ama, dublajından mı, oyuncuların kötü olmasından mı bilemedim, yine yanılmadım. Okuduğum kitapların filmleri bana aynı tadı vermiyor. Patrick nasıl itici bir tip! Ama manzaralar gerçekten müthişti. Filmi yarım bıraktım maalesef. Kitabın devamını okumak konusunda kararsızım ama.

Bir de bu aralar Mehmet Erdem'e takmış durumdayım. Hergün sabah ofise gelir gelmez başlıyorum dinlemeye ve eve gidene kadar devam ediyorum. Sesi insana huzur veriyor. Sıkılmadan saatlerce dinlenebilecek bir ses. Mehmet Erdem'i de Kuzey Güney dizisinde Hakim Bey şarkısıyla keşfetmiştim. 

Yazıma Kum Gibi şarkısıyla veda ederkene, hepinize sağlık, sevgi, BARIŞ dolu günler efenim.

14 yorum:

  1. Filmini alt yazılı sinemada izlemiştim ve sevmiştim ben. Boşluk doldura doldura :)))
    Filmde bazı karakterleri güçlendirmemişlerdi, onu sevmemiştim mesela...
    Kızın ayakkabı dolabı nasıldı ahahaaaa :)))
    Takıldığım ayrıntıya gel yalnız...

    Kitap kesinlikle daha başarılıydı haklısın, ve ikincisini okuyup okumamakta bende kararsızım, almama rağmen... Ama ben meraklı kedi okur onu da biliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben Will in eski sevgilisini, Rupert i, Patrick i falan beğenmedim. Ayakkabılar da gözden kaçacak gibi değildi ki. :)

      Ben de başlayacağım kitaba sanırım. Will'in, Lou da farkettiği potansiyeli ben de görmek istiyorum.
      Öperim.

      Sil
  2. Ben de suan ''Senden Sonra Ben'' kitabını okuyorum :) Keyifli okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl gidiyor Sevda? Daha başlamadım ben.

      Sil
    2. bence güzel,ilk kitabı okumadım filmi izledim bunuda okumak istedim değişik olaylar sözkonusu :)

      Sil
  3. Okuduğum kitapların film uyarlamaları bana da hep yavan gelmiştir. Kendi hayal gücümüz ile yönetmenin veya uyarlayıcının düşüncelerinin örtüşmediği çok oluyor. Bu kitabı da okumadım ama merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yavan doğru kelime. Kitap aslında mikemmel değil. Emin ol konusu da dili de çok basit. Ama akıyor.

      Sil
  4. Ben kitabı okudum sadece, pek de etkilenmedim ama çıtır çerez okundu keyifle işte.

    İçimdeki Deniz filmi vardı, onun da konusu buna benziyor ama mükemmel bir film, insanın yüreğine oturuyor,tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki Deniz filmini yıllar önce izlemiştim. Bak onu atlamışım Handan.

      Sil
  5. Mehmet Erdem'in sesini seviyorum ben de. Behzat Ç'de bir türkü seslendirmişti, vurdu geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şarkısı vurup geçiyor bence. Sesi insanı alıp götürüyor.

      Sil
  6. taam mehmet erdem dinleyim pikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl. Beğendin mi? Benim hala favorimdir kendisi :)

      Sil
  7. Mehmet Erdem severim bende.Senden Önce Ben kitabını da çok beğenmiş olup filmi de bence başarılıydı.Kızı görünce hayal kırıklığına uğrasam da karakteri harika oynamış bence...

    YanıtlaSil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...