9 Aralık 2016 Cuma

Değirmen - Çocuk Kalbi

Kitap okumaya yine ara verdiğim bir dönemde sevgili Gülşah'ın tavsiye ettiği 1000kitap.com sitesiyle tanıştım. Siteyi incelemeye başlayınca resmen utandım. Üyelerin okuma hedeflerini görünce okumadan yitip giden zamana acıdım. Sonra hemen üye oldum. Okuduğum kitapları ekledim. Okumayı düşündüğüm kitapları işaretledim. Kitap incelemeleri, kitaplardan yapılan alıntılar derken sitede kaç saat geçirdiğimi farketmedim. Hemen iş arkadaşıma da tavsiye ettim. Ve inanmazsınız okuyacak kitap aradı gözlerim. Ofiste Değirmen kitabını buldum. Usta yazar Sabahattin Ali'nin okumadığım seçmece öykü kitabı.


Dili açık, betimlemeler ise harika. Sonu genelde kötü biten hikayeler. En çok Değirmen hikayesini sevdim.Ve son hikaye Komik-i Şehir. Hep acı hikayeler yazmış Sabahattin Ali. Nasıl bir ruh halidir bu? Bunu Kürk Mantolu Madonna'yı okurken de düşünmüştüm.

"....bizim en büyük maharetimiz nefsimizden beraat kararı almaktır." (Sayfa 14)


"...sevgili bir vücutta bulunmayan bir şeyi kendisinde taşımaya tahammül etmeyerek onu koparıp atabilmek, işte adaşım, yalnız bu sevmektir." 1929(Sayfa 23 - YKY)


"Yarın öldüğümüz zaman birisi bize sorsa: 'Dünyada neler gördünüz? ' dese herhalde verecek cevap bulamayız. Koşmaktan görmeye vaktimiz olmuyor ki..."(Sayfa 39)
Çocuk Kalbi ise yine okumaya geç kaldıklarımdan. Yarım bırakmıştım. 1000kitap.com sayesinde tekrardan elime aldım. Bir çocuk için içinde çok güzel nasihatler var. Dili çok sade, her çocuğun rahatlıkla okuyabileceği güzel bir günlük. 
Oğlum,
Kanepeyi temizlemeni neden istemedim, biliyor musun? Arkadaşının gözü önünde böyle bir şey yapmak, kanepeyi kirlettiği için onu azarlamak gibi olurdu. Bu da alabildiğine yanlış bir şeydir, çünkü bunu bilerek yapmadı, hem bunu babasının elbiseleriyle yaptı. Çalışırken oluşan şeyler kir ya da leke değildir; tozdur, kireçtir. Emekçi olmak hiç kimseyi kirletmez. Bunu hiç unutma. Küçük Duvarcı'yı sev, çünkü o hem bir işçinin oğlu, hem de senin arkadaşın. (Sayfa 75 - Tutku yayınları)
"Çocukken bayrağa saygı gösteren, büyüdüğünde de onu korumak için her şeyi yapar."(Sayfa 53 - Tutku yayınları)
Sokakta da saygılı davran; çünkü bir ulusun terbiyesi sokaktaki davranışlarından da anlaşılır. Sokakların, evlerin aynası olduğunu unutma.(Sayfa 180 - Tutku yayınları)

13 yorum:

  1. Gülşah'ta görmüşmüydüm hatırlamıyorum ama şimdi senin sayende bende kayıt oldum. Abariii kıskançlıktan çatladım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ben okuyorum deyip, kendimi kandırıyormuşum Kerime.

      Sil
  2. 2 kitap okumuşsunuz bu vesileyle ne güzel :) Ben de neokur.com a üyeydim eskiden pek ilgilenemedim geri döneyim bari artık bana da motivasyon olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gazla çalışıyorum sanırım. Site de acayip gaz veriyor :)

      Sil
  3. Nasıl sevindim anlatamam bende başka bir arkadaşım sayesinde o site ile tanışmıştım :) çocuk kalbini okuyacağım en kısa sürede Yağız ın elinde şuan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah hem ben hem de arkadaşım siteyi çok beğendik. Teşekkürler vesile olduğun için.

      Sil
  4. Siteyi uygun bir zamanımda inceleyeceğim :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Sebahattin Ali'nin ruh halini anlamak için,Hıfsı Topuz'un Başın Öne Eğilmesin adlı kitabını okumanı tavsiye edeceğim.Ben okuduğumda bir kaç gün etkisinden kurtulamamıştım.Sayende bir site keşfetmiş oldum,az sonra gezeceğim.Çok sağol,iyi okumalar,küçük mucizelerinin mutlu olduğu bir gelecek gör inşallah 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevda hocam. Tavsiyeni dikkate alacağım.
      Çok teşekkür ederim güzel duan için. Sevgiler.

      Sil
  6. çocuk kalbiiiii bayılırıım ben de yakında yazmıştım blogumdaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakim. Kitabı bitirmek için uğraşırken bloglara giremedim.

      Sil
  7. Hemen gidip bakem ben de şimdi öğrendim siteyi (:

    YanıtlaSil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...