19 Ağustos 2016 Cuma

Yine izledim

Patron bugün ofise gelmeyince kitap okumak yerine film izlemek istedim.


İzlenme oranları ve izleyici yorumlarına dikkat ederekten önce Cennetin Rengi'ni izlemeye karar verdim. 1999 İran yapımı bir film. Görme engelli olan Muhammed körler okulunda yatılı okuyor. Babası onu eve götürmek istemiyor. Anneleri ölmüş olan Muhammed ve kızkardeşleri babaanneleriyle birlikte yaşıyor. Babası Muhammed i istemiyor çünkü tekrar evlenmeyi düşünüyor ve oğlunun evlenmesine engel olmasını istemiyor. Babasının onu marangoza teslim etmesi ve Muhammed in yürek burkan konuşması. Sahip olduklarımıza şükretmemizi hatırlatıyor. Film gayet sade. İzlenilebilir de, izlenmeyebilir de.  


İkinci film ise beni benden alan Soraya'yı Taşlamak. Bu da 2008 İran yapımı bir film. Aman allahım. İzlerken mahvoldum. Arabası bozulan bir gazetecinin yolu bir kasabaya düşer ve onun gazeteci olduğunu öğrenen Zehra ona dün kasabada yaşananları anlatır.

Yahu bu din nasıl birşeydir? İnsanlar nasıl bu kadar örümcek beyinli olabiliyor ki, en güzel rehberimizi böyle kafalarına göre yorumluyorlar. Şeriatınız da, mollalarınız da, dayattığınız din de, erkekliğiniz de yerin dibine batsın. Film gerçek bir hayat hikayesi. Hiç bir şey cehalet kadar tehlikeli değil. Hele o Ali denen yaratık. Uçkur düşkünü şerefsiz. Bir isim bir insana bu kadar mı yakışmaz. Ali boşanmak ister, karısı çocuklara bakamam der ve reddeder, çünkü kocası daha genç bir kızla evlenecektir. Ali şerefsizi de karısına nafaka vermemek için onu zina ile suçlar. Soraya'nın ölüme hazırlanışı, o vakar duruşu, kızlarının küçük olması. Kız annesi olunca daha mı bir etkileniyor insan bilemedim ki? O taşlanma sahnelerinde sanki ben yedim o taşları. Çok fena bir film çok.  

Eğer kocası bir kadını suçluyorsa, kadın kendinin masum olduğunu ispatlamak zorundadır. Eğer bir kadın kocasını suçluyorsa, kocasının suçlu olduğunu ispatlamak zorundadır. Yani kadınlar hep suçlu, erkekler hep suçsuzdur.
Güya bugün yazmayacaktım, dayanamadım. Soraya beni çok etkiledi.

Ha dün de Kaybedenler Kulübünü izlemiştim. Daha önce izlediğim ama beğenmediğim film bu sefer daha güzeldi. Biraz sapıkça :) ( Hatta baya) Ama müzikler dehşet.  Aile filmi olmadığı kesin. Nejat ve Yiğit siz nasıl adamlarsınız yahu? 

İyi seyirler, iyi hafta sonları.
Sevgiyle kalın.

20 yorum:

  1. İki filmli bir gün :) İkisini de izlemedim hatta duymadım görmedim de daha önce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkini beğenmedim. BAzen filmlerin nasıl oscar kazandığını anlamıyorum.
      Ama ikincisi içler acısı.

      Sil
  2. hımm not aldım hemen bu sıra arayış içindeydim iyi denk geldi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkincide insan erkek cinsinden nefret ediyor.

      Sil
  3. Süreyya'nın Taşlanarak öldürülmesini ben çok duydum ama hala izleyemedim, İran, Afganistan hep benzer olaylarla dolu, hemen her gün böyle şeyler yaşanıyormuş:( Hele Afgan kadınlarında daha çok:( sanırım bir gün gelecek Hristiyanlar ne kadar İslam ülkesi varsa biyolojik bir silah yapıp hepsini yok edecekler:( tabii kurunun yanında yaş da yanacak:( Pakistan, Afganistan..vs.
    Kalemine sağlık...tüylerim diken diken oldu:(
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen din değiştirmek istiyorum. Nerde bir huzursuzluk varsa hepsi islam ülkelerinde. Güzelim bir dini insan bu kadar mı çarpıştırabilir? Okuduğum kitapların, izlediğim filmlerin hepsinin gerçek hayat hikayesi olması ne acı.
      Sevgiler Müjde ablacım.

      Sil
  4. Bu arada headerin sağ ucu çıkmamış bunun için şöyle yapmanız lazım: bloggera giriş- şablon- özelleştir- genişlikleri ayarla- blogun tamamı 1180 piksele getirin- sağ üst köşeden bloga uygula diyin. Böyle çok daha güzel olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar açıklayıcı yazmışsın ki, teknoloji özürlü ben bile yapabildim değiklerini. Teşekkürler Naz'cığım.

      Sil
    2. Rica ederim bence düşündüğünüzden daha iyisiniz :)

      Sil
  5. Film önerilerinden ikisini izledim.Soraya'yı taşlamak filmi beni çok etkilemişti.Günlerce etkisinden çıkamamıştım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkisinden çıkılacak gibi değil. Hele o her taş yediğinde arkaya kadar kafasının gitmesi. Kadın diyor ya ölümden korkmuyorum ama taşlanarak ölmek acı verici olsa gerek :(

      Sil
  6. Ikinci filmi cok merak ettim.tatil donusu izliycem.kaybedenler klubu sapıkça evet ama muziklere bsyilmistik bizde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınların değerinin olmadığı bir ülkede yaşanan gerçek bir olay maalesef.

      Sil
  7. Sen gene iyi izlemişsin,ben izlemeye bile dayanamıyorum.Din konusunda yazacak çok şey var da zaten hepsini biliyoruz,kitapta yazanla uygulananların alakası yok 😡

    YanıtlaSil
  8. o zamaaaan bir deee "sarayın sessizliği" adlı inanılmaz filmi izleseneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemeeen Deep'çiğim. Senin repertuvarına asla ulaşılamaz.

      Sil
  9. o zamaaaan bir deee "sarayın sessizliği" adlı inanılmaz filmi izleseneee :)

    YanıtlaSil
  10. Ben izleyemem bu filmi. Dayanamam :(

    YanıtlaSil
  11. iran yapımı filmlerin içlerinde taşıdığı mesajlar yüreğimize kaya gibi oturuyor. Sorayayı taşlamak mutlaka izlemek isterim

    YanıtlaSil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...