30 Mayıs 2017 Salı

Okudum

En son Livaneli'nin Huzursuzluk kitabını okumuşum.

Aldatmak - Paulo Coelho

Kitabı arkadaşımın tavsiyesi üzerine okudum ama bana göre zaman kaybıydı. Kadının tamamen bir hırs uğruna, merak uğruna, duygudan, sevgiden yoksun bir aldatma hikayesi. Erkeklerin doğasında varken, kadınların bastırdığı bir aldatma duygusuymuş. Oysa her insanın yaşaması gereken bir deneyimmiş. 
Okumadığınız takdirde hiçbir şey kaybetmeyeceğiniz bir kitap.


"Gördüklerini kalbine işle. Yaşadıklarını başkalarına göstermekten daha önemlidir bu."

Ölüm ve Şeytan - Frank Schatzing

Bir suikastçının birisine suikast düzenlerken kızıl kafalı bir hırsız tarafından görülmesi sonucu o kızıl kafalıyı yakalama romanıdır. Suikast onu yakalama ve susturma uğruna önüne geleni öldürmekte, bunu yaparken de hiçbir duygu hissetmemektedir. Ne zafere biraz olsun yaklaştığı için sevinmekte ne de bir canlının yaşamını sonlandırdığı için üzülüp pişman olmaktadır. 

"İnanç olmadan mantık da en az bir o kadar şeytanidir ve bir insan ister mantığının ister inancın kölesi olsun sonunda bir körden farkı kalmaz."

"Her zanaat onu yapan ustaya bir şekilde zarar verirdi."

"Güçlüler savaş suçlarını küçük görerek, bilgeler ise omuz silkerek görmezden gelirler çünkü bunlar ne yenidir ne de özgün. Ve savaşmaya devam ettiğimiz müddetçe bunlar değişmeden kalırlar. Bizler Tanrı'nın hayal etmediği biçimde yaratılış üzerinde bir şekilde hakimiyet sahibiyiz. Bizler devin omuzlarındaki cüceler değil, birbiriyle gelişme adına yarış eden, devler ırkıyız - ama bir noktaya geldiğinde hala birimiz diğerinin kafasını sanki karanlık çağların en karanlık dönemindeymişiz gibi rahatlıkla parçalayabiliyoruz."

"Adaletsizliğe başvurarak adaletsizlikle savaşamazsın."

"Hayallerde sorumluluk olmaz."

"Her şeyi Tanrı yaratır ama belki de Tanrı her şeyin olmasını istemez. Belki de Tanrı'nın isteği bizim kendi irademizi kullanmamızdır, bu sayede onun fikirlerini geliştirebiliriz çünkü biz onun fikirlerinden ibaretiz zaten. Eğer Tanrı her şeyse ve bu bağlamda bizler de Tanrı'ysak o zaman bizim acizliğimiz Tanrı'nın da acizliği olacaktır ve ben bunu kabul edemiyorum. Ama eğer Tanrı yaratıcı bir ilkeyse o zaman onun isteğini yerine getirebilmek için biz de yaratıcı olmalıyız, yaptıklarımızın sorumluluğunu üstlenmek zorundayız. Tanrı mantıkla, inancın güzelliğinin ittifakıdır, bu nedenle alimler mantığa, inançla aydınlanmak derler. O dengedir, O birleştirendir, ayırandır, O kainattır, O zaman içinde cereyan eden yaratılıştır, sürekli olarak kendisini yeni baştan var eder; o her bireyin özgür iradesidir."

Kitaplardan Korkan Çocuk - Susanna Tamaro

Ece için aldığım kitabı önce ben okudum. Konusu bana çok tanıdık geldi de. 

Annesi ve babası kitap okumayı sevmelerine rağmen çocuklarının bir türlü kitap okumamasını ele alan bir kitap.Çocuğun kitaplardan korktuğunu düşünüyorlar ancak çocuğun kitap okumamasının nedeni korkusu değil. Bu olayı ailesi bir türlü çözemiyor.

Şimdi elimde Frank Schatzing'in Sürü adlı kitabı var. Kalın bir kitap ama akıp gidiyor. Bakalım ne zaman biter?

İyi okumalar.

21 yorum:

  1. Ohh okumalara devam :) Ben de hep daha çok okumak istiyorum şu internet ne çok vaktimi alıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihan sırf bu yüzden bloglara girmiyorum. Çünkü internetin başına bir oturdum mu, bırakamıyorum.

      Sil
  2. Ben kizimla blogumdan vakit bulup okuyamiyorum.Eskiden ne güzeldi özellikle kitap aldirir okurdum.:) Simdi ise uykusuzluktan gözmü zor aciyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kitap okumak için bloğumu bile açmıyorum.

      Sil
  3. Çok teşekkürler canım, hepsi de ilginç kitaplarmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi okuduğum daha güzel Müjde abla.

      Sil
  4. hımmm üçünü de okumamışııım :)

    YanıtlaSil
  5. NE GÜZEL OKUMALAR KEYİFLİ OLUYOR VAKİT AYIRIP DAHA DOĞRUSU YARATIP OKUMAK EN GÜZELİ
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşyerim okumak için çok müsait. Keşke evde de okuyabilsem ve kızlarım da buna şahit olsa.
      Sevgiler

      Sil
  6. Sizin yazılarınız nereden +1 yapılıyor bulamıyorum :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam neden bahsettiğinizi anlamıyorum desem?

      Sil
    2. yazılarımızın sonunda etiket kısmında var ya, google plus yap diyor, artı bir oluyor bir arkadaşımız bizim yazımızı google plus ta paylaşınca, bak benim yazılarımın sonuna mesela. ben google plus üyesi değilim ama etiket kısmında çıkıyor yani. sende çıkmıyor acaba neden yani o işte onu sormuş :)

      Sil
    3. Deep ben onu nasıl ekleyeceğimi bilmiyorum. Sanırım profilde blogger ı seçtiğim için tüm g+1 seçenekleri pasif durumda.

      Sil
    4. blogdan veya instadan sorsana bizim deryaya, deli kızın bohçası, deryanın spor günlüğü, ya da gözlerinden öper sevgiye. ben bilmiyom teknik şeysileri. bende de google plus yok. üye olmadım. benim de blogger. ama bende otomatik olarak çıktı o +1 felan.

      Sil
  7. Merhabalar, Deeptone'den geldim ;) Kızım da kitapçıda bu kitabı seçmişti.Çünkü bizde de aynı sıkıntı var malum.Hala biteremedi bir türlü ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kızım da bitiremedi desem.
      Nedense sevdiremedim kızıma kitap okumayı :(
      Hoşgeldiniz.

      Sil
  8. son yazıma bir baksana amaaa :)

    YanıtlaSil
  9. Aldatmak çok kötü bir kitaptı haklısınız, Ölüm ve Şeytan bana Umberto Eco'nun Gülün Adı'ndan intihal gibi gelmişti ama Frank Shatzing sonrasında yazdığı iki romanla muhteşem yazar kategorisini faziasıyla hak etti. ''Sürü'' de ''Limit'' de çok iyi romanlardır. Keyifli okumalar olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limit i duymadım ama Sürü gerçekten övgüleri hakediyor.

      Sil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...