30 Ocak 2013 Çarşamba

Bayatları değerlendirmece

İlla kalıyordur dolapta bir tabak pirinç pilavınız. Ben pilavı hergün olsa yerim ama sıcak ve taze yapılmışını severim.
İşte sizde de böyle kalan bir tabak bayat pilav oluyorsa , mücver yapabilirsiniz. Bunu forumdaki arkadaşım Selda'dan öğrendim.
İçine istediğiniz yeşilliği doğruyorsunuz, yumurta , gerekiyorsa biraz un, karabiber tuz ve mücveriniz hazır. Geçen çarşamba misafirlerim vardı, kayınvalidemler.
Dolaptaki bir tabak pilavı çıkardım, evde pırasa vardı bir sap doğradım. Peynir ve maydonoz ekledim, iki yumurta kırdım, bir kaşık un ekledim, pul biber ve karabiber ekleyip birer tatlı kaşığı şeklinde küçük küçük kızarttım. Herkes bayıldı. Eminim siz de beğeneceksiniz.



İkinci tarif Yemek Vakti Aylin'e ait. Pazar sabahı kahvaltımızın gözdesi oldular. Tabi benim yaptığımla, Aylin'in yaptkları arasında dağlar kadar fark var o ayrı.

Aylin'in tarifi şöyle : 
PEYNİR SUFLESİ(4 adet)

3-4 dilim bayat ekmek  ( Ben yarım bayat ekmek kullandım.)
1 yumurta (2 tane kullandım)
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu (unutmuşum)
1 tatlı kaşığı tereyağ (onun yerine de sıvıyağ ekledim)
1,5 su bardağı peynir (evde ne varsa kaşar,tulum,beyaz vs)
Tuz  (hiç eklemedim)


Ekmeği rondodan geçirdim. Üzerine evdeki köy peynirinden iki küp, bir de beyaz peynirden ekledim. İki yumurta kırdım, maydonoz doğradım çok az ve diğer malzemelerle karıştırdım. Benim sufle kalıplarım yok, ilk önce tepsiye yaymayı düşündüm ama sonra aklıma muffin kalıpları geldi.
Benim yaptığım ölçü ile 12 tane çıktı. En son fırını kapattıktan sonra da üzerlerine küçük birer dilim kaçar peyniri koydum. Eşim ve kızım çok beğendi. Teşekkürler Aylinciğim.

Ve geçen haftaki çay davetimden arta kalanlar da bunlardı :)


İki renkli kurabiye (içinde ekstradan 1 yumurta, bir portakal kabuğu rendesi ve bir kabartma tazu var.)

Kreşin paylaşım gününden payımıza düşenler

Un helvası (İki resim arasındaki farkı bulmaya çalışmayın sakın :) Ben sütle yaptım )

Gördüğünüz gibi hiç bir tarif aslına uygun bir şekilde yapılmadı. Siz de istediğiniz şekilde , damak tadınıza en uygun şekilde değiştirip, uygulayabilirsiniz. 

Fotoğraflar maalesef masa kurulurken değil, toplanırken çekildi.

Afiyet olsun.




17 yorum:

  1. NIlhan masallah ellerine saglik!
    ben su sufleleri deneyeyim :)

    YanıtlaSil
  2. aaa harika bu fikirler.. çok hoşuma gitti.. Çok teşekkür ederim kendi adıma Nilhan'ım:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel hepsi de ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. harika yaa, ben çok üzülüyorum atıp dökünce :( ve kalınca da yenmiyor, insan hep taze yemek istiyor, eline sağlık :))

    YanıtlaSil
  5. Peynirli tarifi deneceğim mutlaka.Çay yanına da çok güzel olur

    YanıtlaSil
  6. nilhanım mucizem bu ne yaaa maşallah bu ne hamaratlık.ellerine sağlık
    peynirli olanı görmüştüm deniceklerim arasında benimde:)

    YanıtlaSil
  7. oooh döktürmüşsün yine hanııımmmm. O pirinçli mücverden ben de yapıyorum kiii :) Ama o peynirli suflede gözüm kaldı haftasonu yapıyım bariiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haa bi de fotoğrafların masa kurulurken çekilmesi çok zor be kuzum o an fotoğraf mı aklına geliyor insanın :)))

      Sil
  8. Pasta gününmüydü Nihannnn? Hepside süper görünüyor ellerine sağlık. Bayat ekmek ve peynirle olana özellikle bayıldım:)))

    YanıtlaSil
  9. Ben kafama göre yapamam Kardom, aynen yazıldığı gibi yaparım gerçi o da tutmaz bazen ama aferüm saaa ellerine sağlık, afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  10. bu pilavlı mücveri mutlaka deneyeceğim nefis bir fikir..

    YanıtlaSil
  11. Oo Nilhan maşallahhh , gözüm gönlüm açıldı ...
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Oy oy oy ben nasıl kaçırmışım bu lezzetli yazıyı anlamadım Nilhan...
    Şu bayat ekmekli şeyden hemen yapıp yiyesim var :))Lara da yer bundan sabahları şaşırıyorum şimdiden ne yedireceğimi, sıkıldı peynirli kahvaltıdan şimdiden.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. bu leziz şeyler acıktığımı hissettiri :)
    ellerine sağlık..

    mimldim seni :)

    YanıtlaSil
  14. Yapma Nilhan ben şu an çok açım evdekileri değil senin yaptıklarını yemek istiyorum..Mücver olayına bayıldım bayıldım bayıldım

    YanıtlaSil
  15. canım nerelerdesinnn merak ettik
    bir de mimin varblogumda
    sevgiler

    YanıtlaSil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...