1 Aralık 2010 Çarşamba

Eşimden E-mail

Bir padişah acemi bir köle ile gemiye binmişti. Köle hiç deniz
görmemiş, geminin mihnetini tatmamıştı. Ağlamaya, inlemeye
basladı. Tir tir titriyordu. Avutmak için çok uğraştılar, ama
bir türlü sakinleşmedi. Padişahin keyfi kaçtı. Herkes aciz bir
vaziyetteyken gemide bulunan yaslı bir adam padişahın huzuruna çıktı,
 'Müsaade buyurursanız ben onu sustururum' dedi. Padisah da
 'Lütfetmis  olursunuz' dedi.
Yaslı adam emretti, köleyi denize attilar. Köle birkaç kere
suya battı çıktı. Sonra saçından yakaladılar, gemiden tarafa çektiler.
Köle gemiye yaklaşınca iki eliyle dümene asıldı, oradan gemiye
çıktı, bir köşede uslu uslu oturmaya başladı.
Yaşlı adamın yaptığı iş padişahı hayrete düşürdü, 'Bu isteki
hikmet nedir' diye sordu.
Yaslı adam cevap verdi: ''Köle evvelce suya batmayı tatmamıştı.
Gemideki selâmetin kıymetini bilmiyordu. İşte huzur ve saadet de
böyledir, bir felâket görmeyen kimse , huzurun kıymetini bilemez.


Hoşuma gitti paylaşmak istedim.Bu mailde inceden bir mesaj var ama ...:)

10 yorum:

  1. Harika bir paylaşım..
    Hayatta da hep böyle değil mi? Bir çoğumuz elimizdeki değerlerin farkında bile değiliz..
    İnşallah geç kalmadan hayattan zevk alanlardan oluruz..
    Emeğine sağlık arkadaşım..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. COK GUZEL BIR PAYLASIM
    ISKENDERUNDA YASIYORSUNUZ COK SEVERIM
    DEMIR CELIKTE KARDESIM YASIYOR HELE YEMEKLERINIZ BAYILIYORUM.
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  3. Bence, bu yasli adamin yaptigini is degil! Cok iyi biliyosan koleyi kole yapip ozamana kadar o koleye deniz gordurmeyen zihniyeti denize at! Ben padisah olsam adaleti saglamak icin yasli adami da denize atardim ;) ! Hatta boyle duz mantigi olan padisahi da tahtan indirirdim!
    Kusura bakmayin NIl Hanim :)

    YanıtlaSil
  4. Padişah , köle bahane. Mesaj şahane Sibel hanım :)

    YanıtlaSil
  5. yok yok bilmiyoruz eli mizdekinin kıymetini kaybetmeden
    hoşgeldin

    YanıtlaSil
  6. yaaa çok çok güzell kıssadan hisse:)iskenderuna geçen ay gitmiştim.çok beğendi.harika yerde ikamet ediyosunuz.blogunun izleyicisi oldumsewgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Zeliha : Tşk ederim

    Mutfakistan: yolun düşerse beklerim

    Neval: hoşbuldum

    Moda gezgini: ben de seviyorum memleketimi. sevilmeyecek gibi değil ki :) tşk ederim

    Di mi Sibel hanım ;)

    YanıtlaSil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...