17 Kasım 2017 Cuma

Tanrı'nın Formülü - Jose Rodrigues Dos Santos

Az önce ittire ittire, atlaya atlaya okuduğum kitabı bitirmiş bulunmaktayım. Benim gibi Fizik sevmeyen biri için okumak çoğu yerde zorladı. Bir bu bir de Sofie'nin Dünyası'nı heralde böyle atlaya atlaya okumuşumdur.


Yani kitapta o kadar çok bilimsel bilgi var ki, kurgu arka planda kalmış. Aksiyon, merak falan kalmıyor verilen bilgileri sindirmeye uğraşırken.

Kitap benim olmadığı için altını çiziktiremedim çoğu şeylerin. Not alamaya da üşendim ne yalan söyleyeyim.

Aldığım bir kaç alıntı şöyle;

"Sence Tanrı kadınların peçe takmasıyla, dokuz, on üç ya da on sekiz yaşında evlenmesiyle veya evlilik dışı ilişki yaşamasıyla ilgileniyor mu? Sence Tanrı böyle şeylerle uğraşır mı?"


İncil'in Tanrı'sı kimdir? İnancını ispatlaması için İbrahim'i oğlunu öldürmeye gönderen kişi mi? Adem bir elma yedi diye tüm insanlığı suçlayan kişi mi? Zerre kadar aklı olan birisi böylesine zalim ve kibirli bir tanrıya inanır mı? Tabii ki böyle bir tanrı yok.


"Çoğu kişi ne aradığını bilmez."
"Çoğu insan ömrünü yarı uykuda geçirir. Sahip olmak, para kazanmak, tüketmek isterler. Sahip oldukları gözlerini öyle kamaştırır ki, neyin önemli olduğunu unuturlar. Yeni bir araba, daha büyük bir ev, yeni elbiseler isterler. "
"Bunu neden yaparlar biliyor musun?"
"Neden?"
"Çünkü sevgi isterler ama onu asla bulamazlar. Bu yüzden eşyalara yönelirler. Arabalar, evler, elbiseler, mücevherler... Hepsi sadece sevginin yerini tutmak içindir. Ama işe yaramaz. Para, güç, eşyalar...Hiçbir şey sevginin yerini tutamaz. "



Sessizliğin sonunda cevap,
Günlerimizin sonunda ölüm vardır.
Hayatımızın sonunda ise yeni bir başlangıç.

Eğer fizik, matematik, felsefe, Tanrı ilginizi çekiyorsa okuyun derim. Arkadaşın tavsiyesi üzerine okudum. Şöyle güzel, böyle sürükleyici ama hiç bana hitap eden bir kitap değilmiş.

Bu kitapla birlikte bu sene okuduğum 23. kitap. Hedefime ulaşmak için 1,5 ay ve 7 kitap kaldı.

İyi okumalar.

8 yorum:

  1. Aaaa! Olamaz! Alıntıladığın ilk cümleleri kaç kez kendi kendime sordum. Sanki kitabı ben yazmışı gibi hissettim, mutlaka okumalıyım. Çooooooook teşekkürler. Umarım ben de sıkılmam.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha ne cümleler vardı da hepsini yazamadım. İnsan durmadan sorguluyor bunları okuyunca.
      Sen sıkılmazsın Müjde abla.

      Sil
  2. Ha sahi eğer tanrı gerçekten 9 yaşında evlenenle ilgilenseydi o zaman böyle sübyancıları engellerdi ne bileyim taş yapardı...dünyayla ve içindekilerle hiç ilgilendiğini düşünmüyorum.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı sahibine vermeseydim, sana birkaç alıntı daha yapardım.

      Sil
  3. "ittire ittire" :))
    İlahi Nilhan... Ama bazen bende de öyle oluyor... Sürünüyor da sürünüyor. Atlamak aklıma gelmemişti hiç bak :)))
    Deli kız seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benim fizik ile aram hiç olmadı. O yüzden bilimsel verilerin çoğunu atlamak zorunda kaldım. Bitirmezsem de huzursuz oluyorum. Böyle yapınca hem okumuş oluyorum hem de yorum yapabiliyorum :P ♥

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Vallahi sevgili Deep, çok beğenen de var, yerden yere vuran da.

      Sil

Sen de yaz yaz yaz
Bir kaç satır yaz
Dök içindekileri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...